Bakrutetorkare

MARTIN.S

Bakrutetorkare

Inlägg av MARTIN.S »

Hej
det är så här att jag tror min motor till bakrutetorkaren är sönder för dett kommer ström fram till motorn men det händer inget, men kan det vara nåt annat fel så är jag tacksam för alla förslag.

Jag undrar därför om det finns andra motorer till torkare som passar till 480.
Som alla vet så finns det inte så många 480 reservdelar, om man inte ska ha nya.
Jag tänkte kolla på skroten, men där finns bara 440 som närmst kan de passa tro.

MVH Martin
Mogge
Kontakt:

Inlägg av Mogge »

Hej!

Kolla på www.bildelsbasen.se

Mvh Jonas
Ingo
Kontakt:

Bakrutetorkare

Inlägg av Ingo »

På min 480 verkar genomgående axeln ha rostat fast,vilket är väldigt vanligt på exempelvis 145-245.Skillnaden verkar vara att på dom bilarna bryts strömmen när det går för tungt.På min 480 verkar både kablarna smält ihop och eventuellt har motorn brunnit.På min 245 släppte en magnet till den främre torkarmotorn,bara att plocka isär och limma med epoxilim,har funkat i 12 år,kan vara värt att öppna upp och kolla.
Danne

Inlägg av Danne »

Som jag skrev i en annan tråd.

Innan ny motor köpes borra ur nitarna till locket på motorn, kolla så att inte axeln i det stora drevet har lossnat o hindrar armen att rotera.
Min motor hade det felet, med tillhörande kabelbrand som påföljd.
Säkringen är på hela 30A och kabelarean ca1mm2.........dimensionering när den är som bäst ;)
Skriv svar