Kylarvätska på passagerar golvet...
- jimmi
- Kontakt:
Kylarvätska på passagerar golvet...
utav någon anledning har det börjat rinna inn kylat vätska på passagerar sidan... inga floder men.. var kommer det ifrån??? hjälp!!
mvh jimmi
mvh jimmi
-
212 Kjell Carlsson
- Kontakt:
-
Sellgren
- Kontakt:
Hej
Är det kylar vätska så kommer det förmodligen från värme elementet. Man kan se två slangar som går in i kupén från motorutrymmet in mot den inre mittkonsolen (lite svårt at förklara), iallafall kolla om slangarna är hela så att inte kylarvattnet rinner längs med IN röret till elementet. Lättast är att starta mototrn och känna.
Eller så kan du ha en väldig otur så att själva elementet har gått sönder och då får du montera bort den främre mitt konsolen den under instrument panelen och nedre delen av klimat anläggningen.
Är det kylar vätska så kommer det förmodligen från värme elementet. Man kan se två slangar som går in i kupén från motorutrymmet in mot den inre mittkonsolen (lite svårt at förklara), iallafall kolla om slangarna är hela så att inte kylarvattnet rinner längs med IN röret till elementet. Lättast är att starta mototrn och känna.
Eller så kan du ha en väldig otur så att själva elementet har gått sönder och då får du montera bort den främre mitt konsolen den under instrument panelen och nedre delen av klimat anläggningen.
VOLVO 480 ES 2,0 Automat -95 Pariserblå
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Med i Volvos broschyr för 94:or, Volvo original kjolpaket
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Webasto thermo top
CADILLAC DeVILLE cab -67
TOYOTA CELICA SUPRA -84
Hyundai i40 -12
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Med i Volvos broschyr för 94:or, Volvo original kjolpaket
CADILLAC DeVILLE cab -67
TOYOTA CELICA SUPRA -84
Hyundai i40 -12
-
212 Kjell Carlsson
- Kontakt:
Jag kan trösta dej med att jag bytte värmeelementet på min bil. Det tog lite tid innan jag hittade vilka skruvar som behövdes lossas.
Men när jag sen plockade av det på skroten, tog det bara 10 min. ( skruvade loss det på samma sätt som jag gjort på min egen bil)
Det svåra var att hitta skruvarna utan att fördärva något.
Priset för ett värmeelement är ca 200 på skroten.
Lycka till
Kjell #212#
Men när jag sen plockade av det på skroten, tog det bara 10 min. ( skruvade loss det på samma sätt som jag gjort på min egen bil)
Det svåra var att hitta skruvarna utan att fördärva något.
Priset för ett värmeelement är ca 200 på skroten.
Lycka till
Kjell #212#
- jimmi
- Kontakt:
- jimmi
- Kontakt:
-
Ingo
- Kontakt:
byta värmepaket
Hur mycket är man tvungen att riva egentligen?,mitt har faktiskt inte läkt något sedan förra vintern så man drar sig...,men antagligen blir man väl tvungen snart. Vet någon om paketen är likadana oavsett om det är ac eller utan?.
-
Sellgren
- Kontakt:
Hej
Ja värme elementen ska vara samma oavsett om man har ac eller inte. För att komma åt elementet (ser ut som ett litet kyl) så får man ta bort den främre mittkonsolen och undre delen på klimat anläggningen. Själva elementets anslutningar får man lossa inifrån motorutrymmet. Att rekomendera är också att tömma ut kylvätskan innan man tar bort elementet.
Funderar på en sak bara: är du säker på att det vat kylvätska som läckt ut, det låter lite konstigt att det bara slutar att läcka
Ja värme elementen ska vara samma oavsett om man har ac eller inte. För att komma åt elementet (ser ut som ett litet kyl) så får man ta bort den främre mittkonsolen och undre delen på klimat anläggningen. Själva elementets anslutningar får man lossa inifrån motorutrymmet. Att rekomendera är också att tömma ut kylvätskan innan man tar bort elementet.
Funderar på en sak bara: är du säker på att det vat kylvätska som läckt ut, det låter lite konstigt att det bara slutar att läcka
VOLVO 480 ES 2,0 Automat -95 Pariserblå
CADILLAC DeVILLE cab -67
TOYOTA CELICA SUPRA -84
Hyundai i40 -12
CADILLAC DeVILLE cab -67
TOYOTA CELICA SUPRA -84
Hyundai i40 -12