Värmepaket

Ingo
Kontakt:

Värmepaket

Inlägg av Ingo »

värme paketet läker sporadiskt, undrar om det är hiskeligt mycket jobb att byta?
2 passar paketen mellan bilar med och utan AC ?
212 Kjell Carlsson
Kontakt:

Inlägg av 212 Kjell Carlsson »

Kommer inte ihåg hur jag gjorde. Men det var inte så svårt att byta.
Kommer ihåg att det tog en kvart att plocka av värmepaketet på skroten.
Har för mej att jag använde en vanlig skruvmajsel och en stjänskruvmajsel. Jag bytte på min bil -94. Så det är några år sen.

Kjell
Ingo
Kontakt:

värmepaket

Inlägg av Ingo »

Har ju ett komplett värmesystem från en ES,men min bil har ju AC,så kanske skiljer paketen.får väl plocka ut es paketet först och kolla att det är just.
( ps Bilen är en turbo 90)
212 Kjell Carlsson
Kontakt:

Inlägg av 212 Kjell Carlsson »

Jag hade AC i min som jag bytte. Och allvarligt talat så har jag ingen aning om det skiljer sig eller jag bara hade tur att ta ett värme element från en med AC.
Jag bara plockade av ett från en skrotad bil utan att kolla om den hade AC

Jag hade en läcka på AC (freonet hade läckt ut) så om det hade någon inverkan vet jag tyvärr inte. Men värmen fungerade perfekt efter bytet.

Kjell
Mogge
Kontakt:

Inlägg av Mogge »

Hej!

Värmepaketet går att demontera under själv huset, dvs det sitter en separat öppning. Men om det går att göra på plats i själva bilen vet jag inte.

Men man kan ju ta bort sidokåpan på mittkonsolen och titta.

AC hus passar o vice versa.

Mvh Jonas
Ingo
Kontakt:

värme paket

Inlägg av Ingo »

Såg på värmesystemet jag har liggande att det sitter en lucka vid värmepaketet,och hålet genom torpedväggen är liksom utdraget,så kan man bara vika in värmepaketet litegrann borde det ju gå att demontera utan större problem.Men nu verkar det inte läka för tillfället.Det konstiga är att det inte är direkt någon grön gegga på rutorna,det brukar ju bli direkt vid minsta lilla läckage på värmepaketet.
Skriv svar