Jag har en 480 ES -89:a som jag köpte utan dimmljus fram. Nu har jag fått tag på ett par som jag vill montera dit. Det lär inte vara några problem att få dit dom, men jag undrar vilket relä jag behöver för att dom ska fungera. Vart ska relät sitta? Är kablaget redan draget för dessa lampor? Många frågor blev det....
Om jag glömt något som jag bör tänka på så kom gärna med tips.
Position H i reläboxen, kostar ~40-50:- hos volvo. Det är inte ett vanligt relä, det ser ut som ett "extraljusrelä" men stift placeringen är annorlunda.
Hej, när jag bytte instumentlampa till strömbrytarna för elruta och dimmbakljus på min frus 440 som inte har dimmljus upptäckte jag att den mittre strömbrytaren den som används till dimmljuset redan fanns där men bara var spärrad av en liten plastbit som bara är att byta bort sen funkar brytaren kablar är redan dragna, knapparna är lika på min 480 som 440, kan ju va bra att veta så man inte behöver köpa nya brytare
På min -90:a satt reläsockeln till F.dimmljus inte i relädosan utan istället på kabelstamen under relädosan, Strombrytaren köpte jag på Demia (bra ställe för mig som bor nära...)