En design-fråga...

480-LIGHT
Kontakt:

En design-fråga...

Inlägg av 480-LIGHT »

Jag har alltid kollat snett på de som hakat upp sig på tex någon engelskbil och påstår att det är världens bästa bil... osv. Man har ju fördomar om vissa bilar och det har ju alla...

Men det jag inte fattar är att alla säger att 480 är ful. Personligen kan jag hålla med om jag ser en 480 med taskiga fälgar som inte tvättats sen förra sommaren och alla platsdetaljer sitter på snedden. Men är den verkligen ful???

Jag sänkte min 480 häromdan, satte på 17" med 225 runt om (den går dock inte köra med desssa!) - måste säga att jag tycker att den är skitsnygg. På samtliga forum blir man kritiserad och på jobbet är jag killen med den skitfula bilen!

Ge mig lite stöd nu grabbar...!
480-LIGHT = 850 kg!!
200 ++HK = BMW 328 KILLER
Hoffster
Kontakt:

Inlägg av Hoffster »

Du behöver ju inte ens 17" fälgar för att en 480 ska komma till sin rätt! 480:n är så perfekt i sin formgivning att ingenting kan komma nära. Egentligen borde alla andra tillverkare sluta designa sina bilar över huvudtaget då den perfekta bilen redan är ritad (?) !

:lol:
Christer Nilsson
Site Admin
Kontakt:

Snygg!

Inlägg av Christer Nilsson »

Håller med till 110%!!! Formen och för all del också färgen(pariser blå met) gjorde att jag föll för min bil när jag hittade den för sju år sedan! Jag var helsåld... Köpte för övrigt den som en 30-årspresent till mig själv. Inte helt fel sett så här i efterhand.
Dom som påstår att 480 är ful har jag ingen som helst förståelse för...
/CN#001
yo84
Kontakt:

Inlägg av yo84 »

jeops..en väldigt vacker bil :D
Snart ska den finslipas! :)
Martin
Kontakt:

Inlägg av Martin »

Har du nyligen skaffat den eller? För jag kan känna igen mig, många som klagade när jag bytte bil. Men det är många som efterhand har "krupit till korset" och erkänt att den är ju ganska snygg ändå..
Ett förslag är att kanske ställa den bredvid dom som klagar på jobbet, så blir dom tvungna att titta och efterhand växer den.. :wink:

Får man fråga om det bara är jag som ägnar stor tid till att bara titta på min bil? Jag tycker det säger en del om utseendet.. :D

Slänger med lite bilder också. http://volvo480.kicks-ass.net/servlet/u ... cle&id=354
Användarvisningsbild
Björn #194
Kontakt:

Inlägg av Björn #194 »

Som med allt annat är smaken liksom baken..... Att bestämma helt enväldigt att, som i detta exempel, Volvo 480 är ful är som att påstå sig veta hur långt ett snöre är - utan att ha mätt detta!

Man måste uppskatta bilen, våga lära sig känna den och betrakta den utan fördomar - som väldigt många mäniskor har kvar sedan de svåra bardomsåren för modellen.

Självklart skall man ha ett öppet sinne och tillåta andra att tycka den är just ful. En sak är jag helt säker på - om "våran" bil blivit en hit från början med kvalitet i Mercedesklass, prestanda i Porschestandard och racinghistoria som Bugatti hade, DÅ vill jag påstå att man betraktat bilen som en underbart vacker skapelse...

Strunta i folk som hackar på bilen för snart kommer den vara lika vacker som en P1800 som även den fick mycket ris förr.

Så tycker jag och självklart avgudar jag våran lilla goa 480!

Björn #194

Keep on putsing
480 ES -95 (f.d. museumbil)
480 ES -87 (ombygge pågår, ligger på is)
V40 2.0T -04
BMW 320d -11
P1800 S -66 (renoveras)
Dan.P
Kontakt:

Inlägg av Dan.P »

Efter ha ägt två stycken svarta 480is så föll mitt val på en vit 480T.
Den ena svarta 480n var en svartmetallic -88T, en väldigt vacker färg som i solljus skiftade i lila. Men ack så repkänslig o "putsnödig".

Som vit tycker jag den är väldigt stilren.
Skriv svar