min bil rasade förra veckan, bogserade hem den men orkade inte kolla på den pga bland annat regn. (Inget garage)
Nu kollade jag under huven, hjulet på generatorn saknar HELT rem, remen som går mellan alla de andra hjulen är inte helt i sin ordning, ganska fransig på ena sidan, nu undrar jag hur jobbigt det är att byta alla dessa remmar själv, eller vad det kostar att lämna in den?
Ser helst att jag fixar det själv, ska ställa av den senast första oktober, men måste köra 10 mil till garaget där den ska stå...
Klånkande ljud
-
Mogge
- Kontakt:
-
Mozifer
- Kontakt:
-
Mogge
- Kontakt:
-
Sellgren
- Kontakt:
Har du klimat anläggning?
Om du har det så går det en liten rem från ac pumpen till generatorn och en stor rem mellan ac pumpen, styrservo pumpen, vatten pumpen och remhjulet på vevaxeln. Kamremmen sitter bakom en plastkåpa (Går inte att se om man inte tar bort kåpan) på samma sida av motorn som dom andra remmarna. Alltså har du klimatanläggning så har du 3 remmar. Det vore ju inte så kul att beställa en hel kamremms sats och sedan se att det bara är en drivrem som ska bytas.
Om du har det så går det en liten rem från ac pumpen till generatorn och en stor rem mellan ac pumpen, styrservo pumpen, vatten pumpen och remhjulet på vevaxeln. Kamremmen sitter bakom en plastkåpa (Går inte att se om man inte tar bort kåpan) på samma sida av motorn som dom andra remmarna. Alltså har du klimatanläggning så har du 3 remmar. Det vore ju inte så kul att beställa en hel kamremms sats och sedan se att det bara är en drivrem som ska bytas.
VOLVO 480 ES 2,0 Automat -95 Pariserblå
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Med i Volvos broschyr för 94:or, Volvo original kjolpaket
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Webasto thermo top
CADILLAC DeVILLE cab -67
TOYOTA CELICA SUPRA -84
Hyundai i40 -12
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Med i Volvos broschyr för 94:or, Volvo original kjolpaket
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Webasto thermo top
CADILLAC DeVILLE cab -67
TOYOTA CELICA SUPRA -84
Hyundai i40 -12