Stötfångare/kofångare
-
Robert
- Kontakt:
Stötfångare/kofångare
Hej, mina fångare fram och bak hänger och är förskjutna vågrätt bort från hjulhusena. De togs ned en gång vid omlackning på både framskärm och bakskärm, mekanikerna sa då att han inte kunde få på dem rätt. Sitter det en skena på fångarna resp. spår på karossen, isf är dom nog sönderrostade...nån som tagit ner?
-
Mogge
- Kontakt:
Hej Robert!
Kofångarna sitter i ovala hål (ramtassarna fram) och är till för justering. Dessa kommer man åt om man tar av frontstycket, under strålkastarna.
Vanligt är att den balk, som plastkofångaren är skruvad i, är upprostad och muttrarna (2st per sida) är fastrostade.
Så kofångaren måste vara justerad i höjd och i sida fram. Sen tro jag det går att justera i höjd på sidan. Där finns det glidfästen som håller kanten mot skärmen.
Mvh Jonas
Kofångarna sitter i ovala hål (ramtassarna fram) och är till för justering. Dessa kommer man åt om man tar av frontstycket, under strålkastarna.
Vanligt är att den balk, som plastkofångaren är skruvad i, är upprostad och muttrarna (2st per sida) är fastrostade.
Så kofångaren måste vara justerad i höjd och i sida fram. Sen tro jag det går att justera i höjd på sidan. Där finns det glidfästen som håller kanten mot skärmen.
Mvh Jonas