Snart Vallåkraträffen
-
212 Kjell Carlsson
- Kontakt:
Snart Vallåkraträffen
Nu är det snart Vallåkraträffen. Vädret har blivit bättre och vi hoppas på uppehåll och solsken. Jag vågar nästan lova att vi kommer att bli fler än förra året. Är det någon som tänkt komma redan på lördagen, och behöver hjälp med övernattning? Vi har plats att bädda ner några stycken (4-5).
Ett föslag är att vi träffas på lördagkvällen och grillar om vädret tillåter.
Sen kan vi ta en tur in till Helsingborg och titta på aktiviteterna som brukar vara där kvällen innan Vallåkraträffen.
På söndagen startar vi kl 05:00 med att köra ut till den omtalade kön.
När vi sen är på plats, fixar vi frukost.
Vi kommer att deltaga med 4 st 480. Men vi skulle behöva hjälp med att köra ut en, eftersom det bara är 3 som har körkort.
Så är det någon som vill hjälpa oss? Inträdet är gratis för föraren.
Ni som inte har anmält er, ring 0418-439287 eller maila kjell91@hotmail.com
Samma sak gäller om ni vill ha hjälp med övernattning, eller det är något annat ni undrar över som rör Vallåkraträffen.
Jag hälsar alla 480-fans välkomna till Vallåkraträffen den 15/8
Kjell Carlsson #212#
Ett föslag är att vi träffas på lördagkvällen och grillar om vädret tillåter.
Sen kan vi ta en tur in till Helsingborg och titta på aktiviteterna som brukar vara där kvällen innan Vallåkraträffen.
På söndagen startar vi kl 05:00 med att köra ut till den omtalade kön.
När vi sen är på plats, fixar vi frukost.
Vi kommer att deltaga med 4 st 480. Men vi skulle behöva hjälp med att köra ut en, eftersom det bara är 3 som har körkort.
Så är det någon som vill hjälpa oss? Inträdet är gratis för föraren.
Ni som inte har anmält er, ring 0418-439287 eller maila kjell91@hotmail.com
Samma sak gäller om ni vill ha hjälp med övernattning, eller det är något annat ni undrar över som rör Vallåkraträffen.
Jag hälsar alla 480-fans välkomna till Vallåkraträffen den 15/8
Kjell Carlsson #212#
-
Martin
- Kontakt:
-
022. Pär Renström
- Kontakt:
-
212 Kjell Carlsson
- Kontakt:
Kommer ni motorvägen (E6), kör ni av Landskrona norr (avfart 26 tror jag). Sen kör ni mot Vallåkra. Sen kan ni inte missa det, där är kö från kl. 05:00. Var vi kommer att hålla till exakt vet vi inte ännu. Jag kommer med mer information nästa fredag 13/8, då jag varit ute och markerat platsen.
Men vi kommer att ha en husvagn med oss, en liten Vit/blå vagn. (något att ta sikte på)
Vi ska försöka ha en man vid insläppet som kan hjälpa till att lotsa er till rätt plats.
Kjell Carlsson #212#
Men vi kommer att ha en husvagn med oss, en liten Vit/blå vagn. (något att ta sikte på)
Vi ska försöka ha en man vid insläppet som kan hjälpa till att lotsa er till rätt plats.
Kjell Carlsson #212#
-
022. Pär Renström
- Kontakt:
Låter ju bra. Nog hittar jag dit alltid, det är väl att hitta rätt på området som kan ställa till det...kjell carlsson skrev:Kommer ni motorvägen (E6), kör ni av Landskrona norr (avfart 26 tror jag). Sen kör ni mot Vallåkra. Sen kan ni inte missa det, där är kö från kl. 05:00. Var vi kommer att hålla till exakt vet vi inte ännu. Jag kommer med mer information nästa fredag 13/8, då jag varit ute och markerat platsen.
Kjell Carlsson #212#
//Pelle

TurboVolvo även på jobbet.
-
212 Kjell Carlsson
- Kontakt:
-
Martin
- Kontakt:
-
212 Kjell Carlsson
- Kontakt:
Vi kör hemifrån kl 5:00 Men det tar 5-10 minuter till Tullinfältet.
Så vi kommer runt 5:00 - 5:15.
Vi kommer söderifrån (Landskrona).
Vi ses.
Men det är lite svalt intresse tycker jag. Det är bara 12 bilar (ägare) som visat sitt intresse.
Hoppas att det kommer några till. Så ni som inte hört av er, och tänker komma. Hör av er så att det finns plats till er.
Kjell Carlsson #212#
Så vi kommer runt 5:00 - 5:15.
Vi kommer söderifrån (Landskrona).
Vi ses.
Men det är lite svalt intresse tycker jag. Det är bara 12 bilar (ägare) som visat sitt intresse.
Hoppas att det kommer några till. Så ni som inte hört av er, och tänker komma. Hör av er så att det finns plats till er.
Kjell Carlsson #212#
-
212 Kjell Carlsson
- Kontakt:
-
Johan
- Kontakt:
-
Gäst
- Björn #194
- Kontakt:
Kan här meddela att Svenska 480 klubben vann "bästa bilklubb 2004" på Vallåkra idag!!!!!!!!!!
Vilken underbar dag vi hade, blåsten till trots, och som grädde på moset en mycket fin utmärkelse. Efter att vi varit vid scen för att hämta bucklan promenerade vi tillbaka till våra bilar för att fira det hela genom att skåla i Pommac!
Björn #194
Vilken underbar dag vi hade, blåsten till trots, och som grädde på moset en mycket fin utmärkelse. Efter att vi varit vid scen för att hämta bucklan promenerade vi tillbaka till våra bilar för att fira det hela genom att skåla i Pommac!
Björn #194
480 ES -95 (f.d. museumbil)
480 ES -87 (ombygge pågår, ligger på is)
V40 2.0T -04
BMW 320d -11
P1800 S -66 (renoveras)
480 ES -87 (ombygge pågår, ligger på is)
V40 2.0T -04
BMW 320d -11
P1800 S -66 (renoveras)
-
212 Kjell Carlsson
- Kontakt:
Ja, det är alltid kul när man är uppskattad. Och vi som arrangerat denna träff (monter), kände uppskattning av de medlemmar som var på plats.
Men då vi fick priset Bästa bilklubb, kändes det lite extra.
Men jag vill passa på att tacka alla som ställde ut, utan er hade vi inte fått något pris.
Jag börjar planera för nästa Vallåkraträff. Men att överträffa det vi gjorde idag kanske blir svårt. Men vi tar det som en utmaning.
Kjell Carlsson #212#
Men då vi fick priset Bästa bilklubb, kändes det lite extra.
Men jag vill passa på att tacka alla som ställde ut, utan er hade vi inte fått något pris.
Jag börjar planera för nästa Vallåkraträff. Men att överträffa det vi gjorde idag kanske blir svårt. Men vi tar det som en utmaning.
Kjell Carlsson #212#
-
Martin
- Kontakt:
-
022. Pär Renström
- Kontakt:
En trevlig söndag blev det, kul att träffa er allihop!
Roligt att se i verkligheten att det finns fler galningar som jag, haha...
Hemresan från Veberöd till Piteå tog bara 18 timmar, då med en massa stopp längs vägen, bl. a. mat två (!) gånger.
Lillvolvon har skött sig utmärkt som förväntat och det är ju alltid kul.
Kommer naturligtvis att försöka närvara fler gånger på nån träff men det krävs lite planering med mina avstånd...
Mvh Pelle
Roligt att se i verkligheten att det finns fler galningar som jag, haha...
Hemresan från Veberöd till Piteå tog bara 18 timmar, då med en massa stopp längs vägen, bl. a. mat två (!) gånger.
Lillvolvon har skött sig utmärkt som förväntat och det är ju alltid kul.
Kommer naturligtvis att försöka närvara fler gånger på nån träff men det krävs lite planering med mina avstånd...
Mvh Pelle

-
Martin
- Kontakt:
-
022. Pär Renström
- Kontakt:
-
122. Jonas Andersson
- Kontakt:
-
Martin
- Kontakt:
-
022. Pär Renström
- Kontakt:
Nope, inga såna finesser. Det var fästet till handdatorn/GPS:en du såg.Martin skrev:Jag stod bredvid dig innan jag åkte då, den röde. Hade du g-tech i din, eller så jag fel?022. Pär Renström skrev:Jajjamen, stämmer bra det!Martin skrev:Pär, den svarta som var din??
//Pelle
//Pelle

-
Johan
- Kontakt:
-
022. Pär Renström
- Kontakt: