bensinpump etc.
-
Carl Lindberg
- Kontakt:
bensinpump etc.
Finns det någon accelerationspump på 480T? Dvs en pump som ger extra soppa vid kraftiga gaspådrag. Om det finns så var sitter den?
Äger numera bara en styrbox till en 480T
-
Mogge
- Kontakt:
-
Carl Lindberg
- Kontakt:
-
Dan.P
- Kontakt:
-
Carl Lindberg
- Kontakt:
pga detta:Dan.P skrev:Hur har du upptäckt det?Carl Lindberg skrev:ok, detta betyder nog att jag har något fel på insprutnignen eller något i den stilen. Får bli en verkstadsservice för att fixa det.
Bilen hackar om man trycker plattan i botten. Dessa grejer har jag bytt eller kollat:
Bränslepump
Pränslefilter
Tändstift
Tändkablar
Luftfiltret
Batteriet
Samt att jag har hällt i en hel massa insprutnings samt bränslesystemsrengörningsmedel
-
Dan.P
- Kontakt:
Hmmm....Kan ju vara LuftMasseMätarenCarl Lindberg skrev:pga detta:Dan.P skrev:Hur har du upptäckt det?Carl Lindberg skrev:ok, detta betyder nog att jag har något fel på insprutnignen eller något i den stilen. Får bli en verkstadsservice för att fixa det.
Bilen hackar om man trycker plattan i botten. Dessa grejer har jag bytt eller kollat:
Bränslepump
Pränslefilter
Tändstift
Tändkablar
Luftfiltret
Batteriet
Samt att jag har hällt i en hel massa insprutnings samt bränslesystemsrengörningsmedel
Min förra turbo hackade på fullgas och det var en kombination av Lmm och bränslepumpen.
Kan även vara styrtrycksventilen som sitter i änden på spridarröret.
Den skall hålla trycket över spridarna konstant(3,5bar) vid fullgas då spridarna har längre öppettider.
För att kolla styrtryckarn måste man ha en tryckmätare, volvo eller en Bosch verkstad brukar inte ta många hundra för det.
-
Carl Lindberg
- Kontakt:
tack för tipsen. Det låter ändå somom jag får lämna in den med tanke på att de grejerna du nämnde låter lite för avancerade för att jag skall börja pilla med det.Dan.P skrev:Hmmm....Kan ju vara LuftMasseMätarenCarl Lindberg skrev:pga detta:Dan.P skrev: Hur har du upptäckt det?
Bränslepump
Pränslefilter
Tändstift
Tändkablar
Luftfiltret
Batteriet
Min förra turbo hackade på fullgas och det var en kombination av Lmm och bränslepumpen.
Kan även vara styrtrycksventilen som sitter i änden på spridarröret.
Den skall hålla trycket över spridarna konstant(3,5bar) vid fullgas då spridarna har längre öppettider.
För att kolla styrtryckarn måste man ha en tryckmätare, volvo eller en Bosch verkstad brukar inte ta många hundra för det.