Vad har jag

Sellgren
Kontakt:

Vad har jag

Inlägg av Sellgren »

Jag undrar vad det är förnågot reglage som jag har sittande i mitt konsolen ovanför askkoppen, det sitter slangar ibak på den och jag tror att det är någon strypning för spolarvätskan :roll: har kollat det men jag märker inte så mycket skillnad
VOLVO 480 ES 2,0 Automat -95 Pariserblå
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Med i Volvos broschyr för 94:or, Volvo original kjolpaket
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Webasto thermo top
CADILLAC DeVILLE cab -67
TOYOTA CELICA SUPRA -84
Hyundai i40 -12
Dan.P
Kontakt:

Re: Vad har jag

Inlägg av Dan.P »

Sellgren skrev:Jag undrar vad det är förnågot reglage som jag har sittande i mitt konsolen ovanför askkoppen, det sitter slangar ibak på den och jag tror att det är någon strypning för spolarvätskan :roll: har kollat det men jag märker inte så mycket skillnad
Någon har kanske trimmat den med en strypventil till styrenheten med höjt laddtryck som följd.
Sellgren
Kontakt:

Inlägg av Sellgren »

Nej den har inget med laddtrycket att göra. Symbolen som sitter på ser ut som ställbar ljuskägla men jag har provat och märker ingen skillnad. Slangarna bakom är genomskinliga och det ser ut som att det är spolarvätska i dem.
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Med i Volvos broschyr för 94:or, Volvo original kjolpaket
CADILLAC DeVILLE cab -67
TOYOTA CELICA SUPRA -84
Hyundai i40 -12
Gäst

Inlägg av Gäst »

Kan det inte vara höj och sänk för ljuset om man har tung last bak,det hade jag på en Peugeot?
Hej

hopp

Inlägg av Hej »

Kan det inte vara höj och sänk för ljuset om man har tung last bak,det hade jag på en Peugeot?
Sellgren
Kontakt:

Inlägg av Sellgren »

Har kollat lite närmare på reglaget nu och det verkar vara ställbar ljuskägla. Jag kollade även i pop-up lysena och det verkar vara urkopplat och det fattas saker till styrningen av ljuskäglan.
CADILLAC DeVILLE cab -67
TOYOTA CELICA SUPRA -84
Hyundai i40 -12
Christer Nilsson
Site Admin
Kontakt:

Vred

Inlägg av Christer Nilsson »

Det är ett vred till att ställa in höjden på strålkastarna. Det var ganska vanligt att 480 var utrustade med detta i Tyskland. Har ej sett det på några andra marknader... Mycket ovanligt i Sverige. Kollade för länge sedan om man kan montera det i efterhand och det är fullt möjligt men väldigt dyrt!
MVH
/CN
Skriv svar