Det handlar inte om att jag inte tycker om den. 480'n var min drömbil under en lång tid och jag kommer aldrig att äga en bil som jag har tyckt så mycket om som 480'n och varje minut bakom ratten har varit helig, men tyvärr så går det åt så mycket tid åt henne, tid som jag inte har, så jag siktar helt enkelt efter en nyare brukis modell T5 eller T6 nu.
Bristen av tid beror på att jag, som en del vet, fick ett nytt jobb förra året på ett relativt nystartat företag som handlar med datorer och datortillbehör över internet. I dagsläget så jobbar jag som lagerchef och arbetsledare där och när jag kommer hem trött från jobbet så ska jag dessutom kombinera bilintresset med datorintresse, fotografi, musik och illustration. Det finns helt enkelt inte tillräckligt med tid och det som tidigare gjorde mig glad och energisk gör mig numera stressad. Jag har inte tid att fixa det som måste fixas på bilen innan den får köras igen. Det är inget stort eller allvarligt, men ändå.
En annan anledning är min flytt som jag gjorde för ett halvår sedan. Innan flytten hade jag ett garage för bilen, där hon kunde stå under vintern och dagarna skyddad från väder, vind och sol. Nu har jag flyttat till en lägenhet i Dalby och har tyvärr inte tillgång till garage, hon står alltså ute idag och det skär i hjärtat. Jag har inte heller möjlighet att meka på samma sätt som förr pga detta.
De åtaganden som jag har i klubben kommer jag att fullfölja. Tidningen kommer jag att göra klar, och dessutom kommer jag att göra det nummer som kommer att släppas mot slutet av året också. Detta kommer jag inte att hoppa av i år, så det behöver ingen oroa sig för.
Jag kommer att lägga upp en säljestråd sinom tid, men om någon är intresserad så går det att ringa mig på 0709456888 kvällstid eller maila till sheba@euromail.se så kan vi prata. Bilen har splitternya sommardäck som inte ens har blivit monterade än och elektroniskt och maskinellt fungerar allt som det ska. Den är också väldigt fin i lacken och är ett fint exemplar av en 480 Turbo årsmodell 90 som ni säkert vet. Bilder finns på länken i min signatur. Observera att detta är en modell utan AC, men det betyder ju bara mer kraft till motorn.
Det som måste fixas innan besiktning är:
- Byte av batteri. Batteriet la av i vintras, trots regelbunden laddning...
- Alla bromsar måste bytas.
- Hål i länkarm fram vänster måste svetsas.
- En mutter måste skruvas fast på motorn på vänster popuplampa. Popuperna fungerar som de ska, men muttern har ramlat av... Ljusinställning behöver också göras pga detta.
- Handbromsvajern har gått av eller lossnat.
Som ni ser så är det inga större grejer, det är allt till min vetskap. Jag vill att bilen ska hamna i händerna på någon som tar väl hand om henne för det förtjänar hon. Hon har endast körts på somrarna och har servats varje år. Bilen köpte jag av en tidigare bilmekaniker, så den har skötts väl innan mig till min vetskap. Servicebok saknas tyvärr, dock. Givetvis så får ni garanti på att bilen fungerar och all information som jag vet om bilen finns tillgänglig.
Jag är inte ute efter en större summa pengar för henne, men inte heller för lite med tanke på skicket. Däremot så är det en del som behöver fixas, så jag vågar inte ta ett hutlöst pris för henne heller. 18000 känner jag är rimligt i alla fall med tanke på skicket och det priset sätter jag med tanke på att det finns saker som behöver bytas på henne. Det är inte akut att sälja henne, jag är inte ute efter snabba pengar. I första hand vill jag att en klubbmedlem tar över henne, men om intresse inte finns inom klubben så lägger jag upp henne på Blocket, något jag gärna vill slippa då jag inte har någon bra erfarenhet av "Blocket-folk".