skulle bara höra hur länge 480 motorn håller? (Vid normal körning)
Hur långt går dem innan det blir allt för mkt fel på den..
Man ser i annonser att folk säljer av dem billigt redan vid 12 - 14000 mil och det e ju ingenting!?
Kör ju runt i 740 som gått 32000 men det e ju en större och mer hållbar motor i den antar jag..
Tack!
Miltal?
-
122. Jonas Andersson
- Kontakt:
-
Christer Nilsson
- Site Admin
- Kontakt:
Miltal
Vi har en klubbmedlem som har en -87:a vars mätarställning har passerat 40 000 mil!!!.
Hon har haft bilen sedan den var något år gammal och har förvisso kört mycket långsträckor och varit noga med servicen men det är väl alla!...
CN#001
Hon har haft bilen sedan den var något år gammal och har förvisso kört mycket långsträckor och varit noga med servicen men det är väl alla!...
CN#001
-
Dan.P
- Kontakt:
-
020, Esko Antikainen
- Kontakt:
Hur länge?
Min ES87 har i dag rullat ca 35000 mil. För någon månad sedan kollade jag kompression vid tändstiftsbyte. Alla cylindrar Ok och ingen oljeförbrukning. Kamremmen är bytt fyra gånger och brytrullar en gång. Tändkablar och fördelare med packbox för utgående kamdrev till fördelaren en gång.
Därutöver normal service med olje- och tändstiftsbyte vid angivna serviceintervall.
Inga andra åtgärder som gäller mekaniken berörande motor.
Esko.
Därutöver normal service med olje- och tändstiftsbyte vid angivna serviceintervall.
Inga andra åtgärder som gäller mekaniken berörande motor.
Esko.