Efterlysning, 480 i Kristianstad?

Användarvisningsbild
Sheba
Kontakt:

Efterlysning, 480 i Kristianstad?

Inlägg av Sheba »

När min bror var och hämtade ut mina nya vita blinkers på Volvo(jag jobbar när de har öppet där) så blev gubben i kassan lite till sig och sa att det inte är ofta han kommer i kontakt med folk som äger denna intressanta bil, men att det verkar finnas två personer i Kristianstad som restaurerar/bevarar 480's inklusive mig eftersom en kille hade varit inne bara veckan innan och köpt både fram- och baklyktor. Eftersom jag inte har sett en 480 i stan på väldigt väldigt länge så är jag ganska nyfiken på vem det här är och var han befinner sig och givetvis vore det kul att komma i kontakt med honom. Så jag försöker här:

Om den andra 480-entusiasten i Kristianstad(eller vilken 480-ägare som helst i Kristianstad) läser detta, hör av er. Vore kul att ha något lokalt kontaktnät. :)

Jag vet att chansen till att personen ser detta kan vara ganska liten, men det är värt ett försök. Och de vita blinkersen monterades nyss och det ser finfint ut. :)
019 Johan Bertilsson
Kontakt:

Re: Efterlysning, 480 i Kristianstad?

Inlägg av 019 Johan Bertilsson »

Det var inte jag i alla fall, jag beställde nya framblinkers först i denna veckan... Original orange dock, snyggt med vita men det börjar nästan bli ovanligare med original... Ser ganska snyggt ut på en vit bil dessutom med de orange, inte lika snyggt på en röd bil.

Det finns alltså 3 st med fina bilar här i krokarna iaf, trevligt! :lol:

Haft din bil länge? Jag köpte min -96... Tyvärr inte medlem i klubben längre, men men...
/Johan
480 ES -87
Användarvisningsbild
Sheba
Kontakt:

Re: Efterlysning, 480 i Kristianstad?

Inlägg av Sheba »

Jag köpte min bil ganska nyligen, runt årsskiftet. Är min första 480 efter en lång tids letande efter en turbo i fint skick. :)

Vi är alltså minst tre stycken här? Det låter ju väldigt trevligt! :D
Skriv svar