Skriv svar
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Hej :) Undrar när detta forum kommer att börja funka igen. Min avatar försvann ju spårlöst helt plötsligt i samband med att sidan ändrade utseende och den blev INTE bättre.
Så nu till frågan: Hur gör man idag om man vill ladda upp en avatar? Har försökt med alla möjliga storlekar och bilder men inte då!!!!! Har använt "Forumbilder.se" att länka till men nej, nej, nej!!!
Kan webmaster vara bussig att fixa till sidan så att den funkar fullt ut igen med "garage" osv. Annars kan man ju lika bra lägga ner sidan. Det ska inte vara krångligt och dåligt underhållet utan bra och välskött. Kolla gärna in "jagrullar.se" och lär hur en sida ska funka. Det ska gå och skriva, ändra, klistra in bilder osv. och det enkelt och den ska vara på svenska eftersom vi bor i Sverige och sidan är svensk. Det är ju inte så konstigt om inte sidan är lika välbesökt som tidigare :shock:
Chrille
Användarvisningsbild
jimmi
Kontakt:

Re: Avatar

Inlägg av jimmi »

För mig är allt på svenska.. ??
Jag laddade upp en bild på geting.se och sen länkade jag den. men vet att det var en jävla massa testande innan den fungerade.. fattar inte att det kan vara så svårt.
Volvo 480 Turbo -90- Full original bodykit
http://www.garaget.org/Qwert
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström

Du kan väl knappast påstå att det är på svenska! Är t.ex. "Board index" svenska eller Preview eller submit plus det mesta som står utom det som vi har skrivit :evil: :mrgreen:
Chrille
Användarvisningsbild
jimmi
Kontakt:

Inlägg av jimmi »

hos mig står det forum index, förhandsgranska, skicka tex. men det står "quote" och edit på dom ställen som jag har skrivit men det är den enda engelskan jag ser...
Användarvisningsbild
Sheba
Kontakt:

Inlägg av Sheba »

Mitt språk ändrade sig själv till engelska men nu är det svenska igen. Den enda engelskan här är bilderna där det står postreply, quote, edit osv. Jag kan tycka att aktiviteten i forumet är lite på sparlåga också. Vore kul om det var fler som skrev och hängde här, men det är lätt för mig att säga som nybliven medlem. :P

Om den som driver forumet skulle behöva hjälp med något, t.ex med att fixa garaget, driva forumet, fixa småbuggar och sånt så kan jag hjälpa till. Jag har själv drivit olika internetforum och andra php-baserade tjänster kopplade till sql-databaser och har hyfsad koll på php och mysql. Lägger bara fram att möjligheten finns om det skulle behövas.
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström

Och avataren då? Hur fick ni dit den och varför försvann min och varför är garage borta. Kan räkna upp massor som MISSKÖTS av Mr Webmaster :evil:
Chrille
Användarvisningsbild
Sheba
Kontakt:

Inlägg av Sheba »

Jag la min avatar på imageshack.us och länkade den därifrån.
Användarvisningsbild
Capt'n Crunch
Kontakt:

Inlägg av Capt'n Crunch »

Hej
Jag hade också engelska för alla funktioner, men ändrade till svenska genom att gå in i min profil, välja "Settings" och "Global settings"
När jag valde svenska, så visades all text på svenska, utom "Post reply"-knappen :)
Hälsningar
Jens Lumbye
Lennarth Nilsson
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Lennarth Nilsson »

Hej alla på forumet!
Jag beklagar att det har blivit till det sämre med det nya forumet. Dom som har fått engelska i sina inlägg gå till kontrollpanelen/inställningar och ändra till svenska. Signatur och visningsbild ändas under profil.
Garage och Galleri fans under några dagar, Galleriet fungerade och kommer att läggas upp igen, men garaget fungerade inte. Garaget kommer när den moden är rättad så att den fungerar med forumets version.
Bilagor
Ett försök att ladda upp en bild
Ett försök att ladda upp en bild
Volvo 480collection -95 mörkgråmetallic
Volvo 480 ES special -87 / -00 orange, blå
Christer Nilsson
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Christer Nilsson »

Hur gör man när man ska fixa till en visningsbild? Jag har ingenstans på nätet i nuläget som jag kan länka till.
Det vore ju väldigt smidigt att kunna hämta en bild i galleriet men när jag klickar på det så kommer bara en feltext...
Volvo 480 ES...........1986..vit
Volvo 480 Turbo.......1987..röd
Volvo 480 ES aut......1994..cypressgrön met
Volvo 480 ES...........1994..pariserblå met
Volvo 480 Turbo aut.1994..svart met
Volvo 66 DL Kombi...1978..orange
Volvo 343 DL...........1980..gul
Volvo 440 SE ..........1996..röd
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström

Christer Nilsson skrev:Hur gör man när man ska fixa till en visningsbild? Jag har ingenstans på nätet i nuläget som jag kan länka till.
Det vore ju väldigt smidigt att kunna hämta en bild i galleriet men när jag klickar på det så kommer bara en feltext...
Ja inte ens en "blind höna" vet hur man ska göra :mrgreen:

Nej inget illa menat, men nåt fel är DET :evil:
Chrille
Användarvisningsbild
jimmi
Kontakt:

Inlägg av jimmi »

ett tag blev jag så trött på det att jag tog bildadressen från någons annan avatar och då fungerade det... :shock:
Lennarth Nilsson
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Lennarth Nilsson »

Hej Alla! :D
Nu går det att ladda upp avartar i kontrollpanelen från sin dator. Bra va :!: !
:)
Volvo 480collection -95 mörkgråmetallic
Volvo 480 ES special -87 / -00 orange, blå
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström

Bra ska kolla det senare idag när jag är vaken vilket jag inte är nu :mrgreen: Känns ju skönt om min lilla "piska" väckte dej :mrgreen:
Chrille
Skriv svar