CO potentiometer

fronta
Kontakt:

CO potentiometer

Inlägg av fronta »

Hejsan, mina kablar till co potentiometern har gått av, men hittar inte manicken, vart sitter den? Ingen sådan i luftburken iaf? Bilen är en 480 ES B18E 87:a
Robban_killen
Kontakt:

Inlägg av Robban_killen »

Såg nu att du hittat forumet. skickade precis mailet med bilderna, så får vi se om det ger resultat :D

MVH// Robert Gustavsson
fronta
Kontakt:

Inlägg av fronta »

Tack Robban för en mkt fin o bra beskrivning, som du ser är du den enda på forumet som har kunnat hjälpa. Hoppas jag kan hjälpa dig med ngt för har nu snart haft borta varenda pinal i denna bil:)
Är nog dock för mig som jag befarade att jag helt enkelt tappat min, det är de kablarna du beskrivit som hängde löst i min avärgade i ena änden, och ja dessa går in i CEM styrboxen.
Frågan är om detta kan göra instabil tomgång, borde det ju inte göra, däremot försätta bilen i ett nödprogram likt en kass luftmassemätare? Eller kan jag ha tänkt fel där.
Robban_killen
Kontakt:

Inlägg av Robban_killen »

Jag har frågat så mycket på detta forum, så det är bara roligt att själv få hjälpa till med det man kan :D
Jag tror inte det ska göra så mycket att den saknas, den ändrar väl bara co:n Jag har inte kännt någon skillnad på min bil när jag skruvat på den, bara att co talet ändras.
Är det någon annan som har en annan uppfattning, så får ni gärna skriva :D

mvh// Robert
Skriv svar