Spacers

Gäst

Spacers

Inlägg av Gäst »

Hej, jag undrar om det finns spacers till volvo 480 så att man kan montera hjul från volvo 850/v70, är nämligen lite sugen på Titan fälgarna som sitter på 850R modellerna.

Mvh Erik
022. Pär Renström
Kontakt:

Inlägg av 022. Pär Renström »

Det går väl att hitta hos närmsta däckhandlare eller nånstans på nätet.

Bultmönster 4x100mm och centrumhål 52,1mm. Sen får man ju välja vilken tjocklek man vill ha på dom då...

Mvh Pelle
Bild

TurboVolvo även på jobbet.
Danne

Inlägg av Danne »

Är det inte lite kärvt å kränga på 5 bults spacers ?, ja menar det blir ju alltid nåt hål som måste sitta i en bult i det gammla navet ...och vad ja vet så finns det inga sådana spacers...tyvärr
Johan
Kontakt:

Inlägg av Johan »

Nä och sen är det frågan om det är värd det sen... Måste ju ta bort det innan besikting... Spacers ska väl vara olagligt? Men vem fan bryr sig när det är snyggt? *inte jag* Men man måste isf skifta vid besikting.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ni kanske har rätt, det finns nog många andra snygga fälgar som passar direkt på.

Mvh Erik
022. Pär Renström
Kontakt:

Inlägg av 022. Pär Renström »

Danne skrev:Är det inte lite kärvt å kränga på 5 bults spacers ?, ja menar det blir ju alltid nåt hål som måste sitta i en bult i det gammla navet ...och vad ja vet så finns det inga sådana spacers...tyvärr
Nog finns det spacers som konverterar mellan 4 och 5 bultar men hur bra dom är, det vet jag inte...

//Pelle
Bild

TurboVolvo även på jobbet.
Skriv svar