Besvärligt att få en 480 att åka i :shock: :lol:

Vill ni höra resten?

Omröstningen slutade 28 jan 2008 02:08

Ja
8
100%
Nej
0
Inga röster

Antal röster: 8

Paul Svensson
Kontakt:

Besvärligt att få en 480 att åka i :shock: :lol:

Inlägg av Paul Svensson »

Nu var det så här att hösten 2007 började jag se mig om efter en bil nr2 då frugan ville ha mera tilgång på bil nr1. Efter 215+75 minst timmars surfning kom jag överens med mig själv att nu jvl++ ska det bli en sånn bil som farsan hadde när jag var 19, behöver jag säga att det var en 480es vit som alla andra tjänstebilar på volvo på den tiden.

Efter ennu flera timmar framför datorn så hittade jag en grafitgå 87 i bra skick samt till ett pris om verkade överkomligt (24k). Fick prutat mer den til 17k och jag hadde køpt mig en 480es!!!! ¤¤ Stolt som en tupp kom jag inrallandes kl 0230 efter bilturen hem, den gikk som en klocka och allt verkade fungera.

Dag 1, efter lite strul fick jag äntligen försäkrat bilen ca kl 1430, puhh då var det fiksat. Hemma igjen kl 1700 nu skulle jag visa bilen för frugan och åker till hennes mormor (hon var tillfälgitvis på besök där när jag kom hem) detta vägval visar sig 7,5min senare ödesdigert.
Har presis parkerat, sitter och beundrar inredningen som faktiskt efter 19k km håller sig fint. En snabb titt i dörrspegeln ( en bil långt bakom inget att bry sig med) nu skal jag ut och visa upp ögonstenen för frugan! Upp med dörr'n och där kom en vänlig själ i hitlermobil, trykker inn dörren så att den blir stående i ett fast läge ca 35cm öppnad, och flyttar 480 med kraft inn i kantstenen.

Bilen blev således makulerad (av försäkringsbolaget) bestämde mig kvikkt för att køpa ett l¨mpligt objekt för rep av pärlan.
Objektet blev svart och kostade 6k. Fortsättning följer om nån vill det er mycket kvar.
Fer De Lance
Stolt ägare av en röd 480es 1987 med bara 8000 körda mil.
warwick
Kontakt:

Inlägg av warwick »

trist trist, väntar med spänning på fortsättningen :D
Volvo 480-89 Turbo
Volvo v40-01 T4
Volvo p1800-72 ES
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Hej :) klart vi vill höra resten också :lol:
Chrille
Paul Svensson
Kontakt:

Fortsättningen

Inlägg av Paul Svensson »

Jag slogs med försäkringsbolaget först för att få behålla bilen med rätta pengar vid sidan om, det tog 3 veckor. När jag så skulle fiksa bilen visade det sig att den var skev i ramen........ ja som tur var hadde jag inte hunnit att skicka tilbaka papprena til försäkringsbolaget, varpå jag frågade om jag kunde få ett nytt erbjudande jodå det skulle dom fiksa.
N¨r jag så kom hem och skulle titta till mina två 480 så stog det bara en där!!!???? den som var smälld var puts borta, helt väck inte att finna någonstans. Ringde runt till alla som bogserar bort felparkerade bilar ingen av dem hadde en sånn hos sig..... Suck f#¤%& då har vel nån "#`&%¤##@ snott den ringer försäkerhetsskull till FB om nu dom skulle hittat på att hämta min bil men nej inte dom heller..... Nu jv%#¤"%%# :evil: att man kan va så fräck å sno en bil som e smälld. Ja ringer då till de uniformerade killarna och berättar va som hänt de säger att då er den stulen, anmäler så bilen stulen, ringer polarn i den lokala bläckan han rykker inn en annons om at min bil har blitt stulen.

Nästa morgon tebaks på jobb och alla tycker det här börjar bli riktigt kul, alla utom jag som snart slår ijäl vem faen som helst :twisted: bara dom nämner Försäkringsbolag, biltjuvar eller takseringsfolk för den sakens skull. DÅ ringer tlf det är takseringsmannen han har blivit uppringd av FB som undrade om han hämtat bilen å jovisst det har han, jag skal inte berätta allt jag sa til honom men han erskände att han borde informerat mig först. Fick lite mera $ som plåster på såret :D Så va det ju snuten då!? jo jag ringer och berättar vad som hänt han blev plutsligt väldigt intresserad i va takseringskillen hette och vilket tlf nr han kunde få tag i han på hehe skulle sutit i en krok å sett på killen när kripos ringde :D

Bestämde mig så för att fiksa till den andra doningen jag hadde kjöpt mig, satte mig så i bilen för att köra den til ett garage där jag kunde få fiksat dens skavanker. Startar som en klocka ett litet gaspådrag senare sa det TJKUDSKKKKK ca så blev det helt tyst Provade startmotorn den snurrade som en geting upp med huven för att konstatera att numera vet jag hur det låter när kamremmen ryker :cry:

Det kunde på denna tid se ut som att det var någon som inte ville att jag skulle kjöra 480........
Men skam den som ger sig nu har jag ju ett komplett vrak stående med massor av finfina delar. så denna gång kjöpte jag bil i sverige och importerade den til norge.

Den här gången fick jag äntligen min efterlängtade 480 rød och fin.
Det var nog så att just jag skulle ha presis denna bilen :D

det var min story.....
Fer De Lance
Stolt ägare av en röd 480es 1987 med bara 8000 körda mil.
Christer Nilsson
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Christer Nilsson »

Ja, vad ska man säga.
Ibland överträffar verkligheten dikten...

Kolla nu kamremmen på den röda!
Volvo 480 ES...........1986..vit
Volvo 480 Turbo.......1987..röd
Volvo 480 ES aut......1994..cypressgrön met
Volvo 480 ES...........1994..pariserblå met
Volvo 480 Turbo aut.1994..svart met
Volvo 66 DL Kombi...1978..orange
Volvo 343 DL...........1980..gul
Volvo 440 SE ..........1996..röd
Skriv svar