När jag släpper/trycker ner gaspedalen så uppstår ett krafigt ryck som känns i växelspaken och hela bilen. Ännu ett ryck uppstår när motorn varvar ner och når ~1200 varv.OK, nu ser jag bättre. Du måste alltså komma åt bultarna som sitter inskruvade i kudden framifrån, innuti konsolen mellan motor och kudde? Alternativt ta ut konsol och kudde i ett stycke? Det kan ju bli lite utmaning Confused
Varför ska du byta kudden?
Vill byta bakre motorkudden, men hittar den inte
-
MartinP
- Kontakt:
480ES -87
-
Mogge
- Kontakt:
-
MartinP
- Kontakt:
-
MartinP
- Kontakt:
Träffades med Esko igår och vi konstaterade efter ett par prov att den bakre kudden inte verkar vara orsaken till mina problem då kuddens rörelser var inom de "normala" gränserna. Frågan är då, vad är i så fall orsaken till mina problem?
Problemen jag upplever är alltså:
1. Ett ganska kraftigt ryck när man släpper och rycker på gasen som känner av kraftigare ju lägre växel man har i.
2. Ett lika kraftigt eller kanske ännu kraftigare ryck som uppträder vid ~1200 varv när man kör på motorbroms.
3. Upprepande lika kraftiga ryck om man kör på de lägre växlarna (1,2) i kryp hastigheter. Först kommer alltid nr 2 som följs av dessa upprepande ryck. Tittar man på bilen utifrån så gungar den fram och tillbaka. Rycken kommer ~4 gånger och försvinner därefter, ALLTID.
Problemen jag upplever är alltså:
1. Ett ganska kraftigt ryck när man släpper och rycker på gasen som känner av kraftigare ju lägre växel man har i.
2. Ett lika kraftigt eller kanske ännu kraftigare ryck som uppträder vid ~1200 varv när man kör på motorbroms.
3. Upprepande lika kraftiga ryck om man kör på de lägre växlarna (1,2) i kryp hastigheter. Först kommer alltid nr 2 som följs av dessa upprepande ryck. Tittar man på bilen utifrån så gungar den fram och tillbaka. Rycken kommer ~4 gånger och försvinner därefter, ALLTID.
480ES -87