Hej!
Har sökt runt här på forumet angående krånglande kupéfläktar, men inget passar riktigt in på mitt problem.
Läget är såhär:
Fläkten går ej på något läge ( har någon enstaka gång startar på HÖGSTA) Fläkten är prövad med extern strömkälla, och funkar perfekt. Kopplar jag isär matningen till fläkten i bilen, så finns där 12 V, oavsett vilket läge jag har fläktvredet på, förutom på läge 4, högsta, då blir det 0 V!. Kopplar jag i sladden til fläkten, dyker det till 0 V i alla lägen. Allt övirigt elektriskt på bilen fungerar.
Alla säkringar är hela.
Hur fungerar effektmotståndet egentligen, är det volten som ändras eller är det något annat?
Kupéfläkt trilskas
-
Robban_killen
- Kontakt:
-
Mogge
- Kontakt:
Hej!
Om spänningen dyker så har du glappkontakt, troligen ligger det i kontakten till VEM, kontakterna brukar smälta (Värmeelektrisk modul=värmereglaget) eller på kretskortet till VEM.
Fläktmotstånden sitter i luftkanalen till vänster om fläkten. Hit går all ström utom fullfartsläget, från vredet som i sin tur får matningen från VEM.
Mvh Jonas
Om spänningen dyker så har du glappkontakt, troligen ligger det i kontakten till VEM, kontakterna brukar smälta (Värmeelektrisk modul=värmereglaget) eller på kretskortet till VEM.
Fläktmotstånden sitter i luftkanalen till vänster om fläkten. Hit går all ström utom fullfartsläget, från vredet som i sin tur får matningen från VEM.
Mvh Jonas
- Capt'n Crunch
- Kontakt: