Efter att ha kört ca 3000mil med knappt 1 bars laddtryck, de sista 2000 med Turbo Center boxen. Så var det dags. Körde hem från Gbg i fredags. Har haft lite för hög bränsleförbrukning tycker jag och tänkte köra hem lugnt denna gången, max 140. Så blev det, fram till halladnsåsen, då är där en äldre herre som dummar sig lite i en stor audi och jag gasade på lite mer. Kom nästan upp för hela åsen när jag hör ratatatatata. Lät ungefär som om det läckte mellan grenrör och turbo. Motorn tappade väldigt snabbt kraft och jag rullade in på första avfarten och när jag tryckte ner kopplingen så tvärdog motorn. Efter det orkar inte startmotorn dra runt.....
Upp med huven och betrakta fördödelsen, turbo o grenrör är mysigt rött, och det syns en jämn rand med vatten runt toppen, så toppackningen är blåst. Antagligen har motorn värme skurit.
Jaha, jäkla skit o behöva vänta 2 timmar på bogser hjälp och jag har lite många projekt på gång nu, annars så är det ju lika bra det hände nu.
Är ju min sommarbil och sommaren är slut nu hehe. Jag har ju dessutom en 2.0 motor och en 12 T Mitsu snurra som jag tänkte slänga i. Men inte haft tid. Nu blir jag tvungen. Lovar att ta kort o lägga upp här, men vänta er inget de närmaste månaderna, måste isolera huset först.
Någon som har en M60 låda att sälja? De är väl de starkaste va? Sen får jag väl ha en ny koppling, den var på G ändå