Bälteslås

MB
Kontakt:

Bälteslås

Inlägg av MB »

Hej!

Mitt bälteslås har pajat. Det går ej att trycka ner bältet. Jag har en turbo -88 med belysning i knappen på låset. :D Och det är ju givetsvis en funktion man inte vill vara utan, störtläckert är det!

Min fråga är vilka årmodeller som har detta, så att jag vet det om jag ska försöka hitta en beg. Kanske någon i klubben som har en till salu?

Ytterligare en fråga: när jag ändå är igång så tänkte jag ta itu med bältet som inte åker tillbaka särskilt bra. Man får hjälpa till för att det ska rullas upp igen. Har provat att elda på bältet för att få bort fransningen, det hjälpte lite men inte tillräckligt. Ska jag satsa på att köpa ett nytt komplett bälte också, eller går det att spänna fjädern i rullen, så att bältet löper tillbaka bättre?!
Mogge
Kontakt:

Inlägg av Mogge »

Hej!

Bälteslåsen är nog samma i alla modeller. På EU klubbens hemsida ligger det en rdkatalog/kan köpas på CD via klubben. Den är bra att ha ibland!

Beg lås har jag liggandes.

Jag brukar smörja bältet med vinylglans, dvs medel för invändig polering av plast. Går bra med silikonspray oxå.

Ett dåligt bälte, kan man flytta till höger sida. Så får man ett friskt från höger. Men egentligen skall dåliga bälten alltid bytas.

Mvh Jonas
MB
Kontakt:

Inlägg av MB »

Jaha, jag som trodde att det var min turbo som var rätt så ensam om belysning i bälteslåset :lol:
Skriv svar