jag vet att detta e ett forum för 480 men jag kanske kan få lite hjälp ändå.nu har bilen gått sönder.Volvo 440 se 1996 2.0 jag tror det är bränslepumpen för det låter inget under baksätet längre och det har låtit lite konstigt därifrån emellanåt.när jag skulle starta så hackade den mycket och det hände inget när jag gasade den lät som en traktor och till slut så slutade den att ens gå igång.kan det vara den som e kass då?All el verkar funka.Tittade på mekonomen men hittade ingen bränslepump där eller på volvo nice price.kollade i haynes boken men då såg det ut som det var en pump i topplocket oxå?tacksam för snabba svar.
Mvh jonny
kass bränslepump???
- Capt'n Crunch
- Kontakt:
Hej
Enklast att testa är reläet för bränslepumpen. På 480'n sitter det bakom handskfacket. Kolla i Haynes var ditt sitter. Om du byglar med en liten kabelbit mellan anslutning 30 och 87 så ska bränslepumpen starta. Det ska även klicka i reläet när du slår på/av tändningen. Om matningen av ström till reläet och själva reläet fungerar, så återstår att testa bränslepumpen. Det kanske bara är dålig kontakt till pumpen
I värsta fall kan du säkert hitta en hyfsad pump på en bilskrot 
Enklast att testa är reläet för bränslepumpen. På 480'n sitter det bakom handskfacket. Kolla i Haynes var ditt sitter. Om du byglar med en liten kabelbit mellan anslutning 30 och 87 så ska bränslepumpen starta. Det ska även klicka i reläet när du slår på/av tändningen. Om matningen av ström till reläet och själva reläet fungerar, så återstår att testa bränslepumpen. Det kanske bara är dålig kontakt till pumpen
Hälsningar
Jens Lumbye
Jens Lumbye
-
jonny69
- Kontakt:
anslutningarna 30 och 87 e det hålen där relät sitter eller ska relät sitta kvar?ska relät sitta i när jag slår på tändningen?e det kontakten som sitter under baksätet du menar kan vara dålig kontakt?e det samma relä till alla 400?kan relät vara kasst även om det klickar i det?Capt'n Crunch skrev:Hej
Enklast att testa är reläet för bränslepumpen. På 480'n sitter det bakom handskfacket. Kolla i Haynes var ditt sitter. Om du byglar med en liten kabelbit mellan anslutning 30 och 87 så ska bränslepumpen starta. Det ska även klicka i reläet när du slår på/av tändningen. Om matningen av ström till reläet och själva reläet fungerar, så återstår att testa bränslepumpen. Det kanske bara är dålig kontakt till pumpenI värsta fall kan du säkert hitta en hyfsad pump på en bilskrot
det va pumpen och den e bytt nu.tack för hjälpen