Ojämn vid kallstart

Peter Wall
Kontakt:

Ojämn vid kallstart

Inlägg av Peter Wall »

Har en ES 1987 som går kass vid kallstart, det finns liksom ingen kraft i motorn, när man gasar så varvar den inte och känns kraftlös, , men efter ca 1 minut så spinner den fint som en katt, och går kanonbra..
Någon som har ett tips?
Damen som hade bilen innan mej tankade 98 oktan och extra blytillsats, jag tankade 95 ngn dag efter att jag köpte den.....
p
480 är en spännande bil med ett överraskande elsystem...
MartinP
Kontakt:

Inlägg av MartinP »

Du får nog beskriva det lite närmare. Händer det ingenting när du trycker på gaspedalen? Vad händer om du startar motorn när det är varm? Får du fortfarande samma problem då?

PS: Din signatur är bland det bästa jag nånsin läst! :D Vilken klockren sammanfattning.
480ES -87
Peter Wall
Kontakt:

Inlägg av Peter Wall »

Hej, problemet är löst, jag sålde bilen, det var en kille som ville ha den och jag fick de pengar jag lagt ut, så det får bli en annan kanske.
Någon som har en i bra skick?
p
MartinP
Kontakt:

Inlägg av MartinP »

Synd, skulle vara kul att få reda på vad det var som orsakade problemet. Vad är det för kul i att köpa fullt funktionella 480s ? :D Man ska ju köpa en skrot hög som man fixar. Det är då man verkligen lär känna bilen. Så var det för mig i alla fall.
480ES -87
Peter Wall
Kontakt:

Inlägg av Peter Wall »

visst, men jag betalade 4000 för bilen och sålde den för 10500 efter lite fix, så man kan ju byta upp sig...tycker att detta var en bra affär för någr a timmars svetsjobb och lagning av div. elproblem...
haru ngn kul kärra, så hör av dej...
p
MartinP
Kontakt:

Inlägg av MartinP »

Jasså, men dåså :) Jora, jag älskar min 480, men den är inte till salu :D
480ES -87
Skriv svar