Hur mycket bör man betala för en 480?

Jabo
Kontakt:

Hur mycket bör man betala för en 480?

Inlägg av Jabo »

Hejsan, har just börjat på ett nytt jobb som kräver tillgång till bil och efter att ha tittat runt på diverse riskokare och tyska kassaskåp sattes min värld i gugning när jag för första gången såg den.
Kärlek vid först ögonkastet!
Till saken hör att jag kommer behöva köra ca 150 mil i månaden och jag undrar då om den kommer säcka ihop innan vintern, är det då smartare att gå emot alla sina sinnen och köpa en toyota eller dylikt istället?
Då jag inte besitter någon större kunskap om motorer och bor i lägenhet så finns begränsade möjligheter till mekande, hur mycket fel blir det egentligen på dom?

Jag undrar även hur mycket mer bil man får om man köper en 480 för 55000...
http://www.blocket.se/vi/13037929.htm?ca=11_s

än om man köper en för det blygsamma priset av 8000 riksdaler?
http://www.blocket.se/vi/12755510.htm?ca=11_s

Ur driftsäkerhetssynpunkt då altså.
Jag inser att det varierar oerhört mellan olika objekt men det gör ju priset också, verkar lite i överkant att begära så pass mycket för en så pass gammal bil även om den är i nyskick.

Finns även ett tredje alternativ som har turbo som sin fördel, kan det vara ett bra köp?
http://www.blocket.se/vi/12557712.htm?ca=11_s
Hur mycket an man tänkas få ge för ett par skinnstolar?

Tack på förhand/Jakob
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Hej :) Det är klart att 55000:- är mycket pengar men den har ju gått lite och verkar fin dessutom en GT av sista årsmodellen men att bilen har gått långt behöver inte betyda att den är dålig utan titta på skicket istället och att all elektronik fungerar allt annat med för den delen :shock: största problemet med dessa bilar är väl egentligen rosten :cry: Jag gav själv 24000:- för min -94tic i bra skick och ska du satsa på en 480 så tycker åtminstone jag att det är bättre att satsa på en turbo och gärna en med AC. Hjälp om det uppstår problem brukar man ju få här på klubbsidan och om du köper en så gå med i klubben för du får rabatt både på försäkring hos volvia och dela hos de flesta volvohandlare.
Chrille
Jabo
Kontakt:

Inlägg av Jabo »

Tack för detta, ska nog försöka ha lite is i magen och vänta in ett fynd med turbo.
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Hej :) Ja den där som ligger på blocket för 55" är väl kanske mer en sammlarbil och om jag hade pengar till den så skulle jag nog inte tveka att ge ett bud på den :shock: För sista årsmodellen och en GT :!: Tyvärr inte turbo men ÄNDÅ :shock: Häftig sammlarbil :lol: Men som du säger om du vill ha en fungerande och bra och dessutom rolig bil :lol: tveka inte utan köp när du hittar FYNDET :twisted: det va en trevlig och moddad turbo på Blocket för ett tag sen riktigt tuff och säkert bra :D kanske finns kvar :?: den va bräddad bak och säkert med kul trim tror att det va i götet så kolla på blocket och här så hittar du säkert DITT fynd :wink: och du KUL att du hittade HIT direkt :lol: och om du kan tänka dej att åka en bit för att hitta Fyndet så gör det :shock: Mycket prisvärd bil och definitivt inte mer fel än nån bil från den tiden, med andra ord en mycket bra och välfungerande bil dessutom härlig och rolig att köra :roll:
Chrille
Hoffster
Kontakt:

Inlägg av Hoffster »

Pyst tysk pariserblå turbo -91
www.hoffmanworks.se
Jabo
Kontakt:

Inlägg av Jabo »

Moddningar på 480= helgerån :evil: jag gillar mina i orginalskick.
Funderade på en annan sak, hur påverkar ökat laddtryck och även chiptrimning driftsäkerheten, chippet borde väl iaf öka den?
Var högtalare bak tillval eller är det en viss årsmodell?
Skriv svar