Installera fjärrkontroll till c-låset?

MartinP
Kontakt:

Inlägg av MartinP »

De har annars en centrallås motor på biltema för 90 kr till bakluckan. Den går möjligtvis inte att modda så att den kan öppna passagerardörren?
480ES -87
Mogge
Kontakt:

Inlägg av Mogge »

Hej!

Skulle tippa på att de flesta motorer går att använda, eller så byter man helt enkelt ut hela medivippen till en med motor med kontaktsats.

Svårigheten ligger i att ansluta den på länkstången (rundstång, ca 4 mm) Ex genom att svetsa på en liten avstickare.

Sen bör slaglängden överrensstämma med kontaktsatsen.

Mvh Jonas
MulletheMeck
Kontakt:

Inlägg av MulletheMeck »

Vet inte om det är aktuellt eller inte....

men :

http://www.danmobility.se/products.asp? ... 1199145606

därifrån har jag köppt och instalerat 4 stycken frjärrstyrda C-lås...
alla har funkat ypperligt och fjärren funkar på 100m avstånd =P

och det är lätt att använda befintliga motorer och koppla ihopa med larmet..

rekomenderar starkt. :wink:

ps. grymmt billigt.
Peter Wall
Kontakt:

Inlägg av Peter Wall »

Hej. Jag har haft bilar innan som jag lämnat in på larmakuten i göteborg, de har då monerat larm med fjärr för under 2000 kronor, ev. ngn hundralapp om det saknas c-lås motor i förardörren. Det är mao lika dyrt/billigt att låta fackmannen göra jobbet inkl. larm, som att köpa ett larm och jobba själv..
480 är en spännande bil med ett överraskande elsystem...
MartinP
Kontakt:

Inlägg av MartinP »

Allt detta förutsätter ju dock att man har en c-lås motor på förarsidan, vilket jag inte har :?
480ES -87
Peter Wall
Kontakt:

Inlägg av Peter Wall »

Hej, motor i förardörren sätter de in för ngn hundralapp eller 2, det brukar vara samma i alla bilar som inte har fjärrstyd låsning, mao de som har ett par år på nacken...
Ring o kolla med ngn larmkille, da ger fast pris, stenhård konkurrens, de har ju fått "lite" mindre att göra nu när alla bilar har ngn form av fjärrstyrning och larm...
peter
MartinP
Kontakt:

Inlägg av MartinP »

Jasså? Det låter lite för billigt, men jag ska ta och se om jag kan få tag på någon. Hör av mig så fort jag vet mer.
480ES -87
Peter Wall
Kontakt:

Inlägg av Peter Wall »

Hej, jag har låtit montera larm i 4-5 bilar, och det har kostat som mest 2200 kronor, senast för 3 år sedan. Jag har satt in dem för att det blir 0 kronor i självrisk vid inbrott, och har man ett inbrott i bilen, så brukar självrisken ligga på denna summa, så det är i princip gratis. Tror att fieman jag anlitade i Göteborg heter Larmakuten, 031 - 23 80 08, CD-Bilradio har jag också använt mej av någon gång.
Det är bara att kolla på Eniro.se, så hittar du dessa installatörer...
Peter
MartinP
Kontakt:

Inlägg av MartinP »

Tackar tackar, nu är Göteborg lite för långt för mig men jag ska se om det finns någon motsvarighet här i sthlm ifall jag fortfarande ska installera c-låset.
480ES -87
Skriv svar