Skärmkanter

Turborobban
Kontakt:

Skärmkanter

Inlägg av Turborobban »

Ny på forumet som fått en 480 turbo i hyfsat skick där allt fungerar. Inredningen är något sliten och det kan man leva med, eller byta ut helt eller delvis. Rostiga skärmkanter däremot är ju inte så kul. Framskärmar får troligen bytas eller spacklas :roll: (2 små hål). Bakskärmkanter däremot bör ju bytas. Finns det skärmkanter till det eller blir det hela bakskärmar?
V 480 T
Mattias E
Kontakt:

Inlägg av Mattias E »

Om jag inte minns helt fel så passar skärmkanten från volvo 360 bra i bak, men då krävs ju en del kapning. Rätta mig om jag har fel på modellen dock

Mvh // Mattias
Volvo 480 Turbo 90 - Projekt
Hallon
Kontakt:

Inlägg av Hallon »

Inte 460 då? :?
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Hej :) Jo du kan ta skärmkanter från 480-ins framskärmar eller från 440:n
men du måste modifiera dom lite och det finns säkert andra bilar du kan köpa ekonomibitar från, men oftast så måste du modifiera dom lite men inte så mycke, om du vet och kan hantera en svets och vinkelslip så är det ganska lätt att fixa dom och när du ändå är igång så varför inte bredda lite :shock: kolla den här länken om den är kvar http://www.blocket.se/vi/12414530.htm inte dumt va men svets och vinkelslip måste du ha :wink: och LYCKA TILL vore kul att se den här sen :lol:
Chrille
225. Per Johnsson
Kontakt:

Inlägg av 225. Per Johnsson »

Hej,
Du kan gå till närmaste Mekonomen, eller likande biltillbehörs butik, och beställa skärmkanter till bilen. Dom är avsedda för 440/460 eftersom dom har baksätesdörrar, men de passar rakt av annars.

Framskärmar finns säkert någon här på klubben som har extra att sälja.

Per
Hellre snabbt än i tid!
Skriv svar