Allt detta regnande...

Hoffster
Kontakt:

Allt detta regnande...

Inlägg av Hoffster »

...uppskattas bevisligen av sniglar och grodor men varken jag eller min bil tycker om det.

Bor för tillfället i de översvämningsdrabbade smålandsområdena och åtskilliga decimetrar regn har konstant fallit över bilen under ett par veckor.

Bilen har aldrig läckt in vatten in till kupén, och har inte gjort så nu heller, men inuti den svarta "kanten" runt bakrutan (på insidan alltså) skvalpar det vatten nu.

Bild

Det yttrar sig, förutom det ljudliga skvalpandet när man öppnar bakluckan, genom att det droppar/rinner ut vatten ur hålet där sladden för bakrutevärmen kommer ut ur kanten samt försiktigt droppande där kablaget går in i luckan.

Det finns ju ingenstans vattnet rinner ut när luckan är stängd vilken gör att det känns ganska angeläget att rätta till problemet.

Kan man plocka isär den här kanten på något sätt och tömma på vatten? Och var kommer vattnet in tror ni? Det enda jag kan tänka är vid kablarna där uppe, men jag förstår inte riktigt hur. Fast iof, avrinningen runt luckan har kanske inte hunnit med i det intensiva regnandet så att kablarna mer eller mindre legat under vatten och på så sätt lyckats tränga in.
Pyst tysk pariserblå turbo -91
www.hoffmanworks.se
Hallon
Kontakt:

Inlägg av Hallon »

Jag har också samma problem för tillfället :oops:
Hoffster
Kontakt:

Inlägg av Hoffster »

Hallon skrev:Jag har också samma problem för tillfället :oops:
Känns inte nyttigt att ha vatten "fastlåst" där inne. Men det kanske inte finns så mycket som kan rosta där?
Pyst tysk pariserblå turbo -91
www.hoffmanworks.se
Mogge
Kontakt:

Inlägg av Mogge »

Hej!

Ramen är en öppen Cprofil. Drag loss plast listen.

Ps lägg listen i ugnen i 50 grader så blir den mjuk.

Mvh Jonas
boostofta
Kontakt:

Inlägg av boostofta »

och vattnet kommer alldeles säkert via kabelgenomföringen, som på alla andra :cry:

ny list o ev ly mjuk kabel så borde det bli bättre, men de kostar en slant.
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil :)
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
Skriv svar