Nu är jag tillbaka med ett nytt problem som jag nämnde i min föregående tråd. Det gäller nämligen min popups. De slutade för ungefär 2 veckor sedan att fungera helt och hållet och det går inte att få upp de för fem öre. Drar man upp de för hand så lägger de ned sig om man fäller ned de, men går inte att få upp sen igen med hjälp av motorerna. Tvingar jag upp de manuellt i uppfällt läge och slår på ljusen så händer ingenting. Vad jag vet är att ljusen inte går på om de känner av att strålkastarna är fullt uppfällda samt om motorhuvsbrytaren inte är nedtryckt. Kan varken bekräfta att den ena eller den andra fungerar, men jag vet att motorhuvsbrytaren hittils aldrig strulat. Har sedan jag köpta denna 480 alltid haft någon strul med popupsen. Om de inte vägrat gå ned när jag dragit till affären så har de vägrat gå upp när jag sedan velat det. Föreställ er att ni slår om brytaren i nedfällt läge, men att popupsen står kvar. Ni låser bilen och går därifrån. När du är 10m ifrån bilen så hör du att de fälls ned. Man blir ju lite ..
Någon som vet vad det kan vara? Än så länge har jag inte bytt några som helst delar och jag vet att en uttagning och återinsättning av reläet hjälpt mig förut vid något enstaka fall. Kan det vara reläet som dött?
Tackar som alltid!
MartinP