Besiktigade min 480T 88a för första gång i dag, förövrigt den första besiktningen överhuvudtaget för mig. En upplevelse jag kan vara utan.
Tyvärr kunde det nog inte gått sämre.. Det började med att gubben skulle testa bromsarna och började skaka på huvudet. Under testet sprack ett bromsrör, så bilen fick direkt körförbud och får inte ens bogseras bort. Så nu står den kvar där. Inte någon i klubben i sthlmstrakten som har BE körkort och vill hjälpa till att förflytta bilen till andra sidan stan?

Funderar på att byta rör själv, och är nog bra att byta alla om de andra också är risiga. Har läst att det inte ska vara så otroligt svårt. Någon som vet vilka nipplar som passar ur biltemas sortiment? Och om biltemarören passar? Vet ingeting om bromsrör eller nipplar i nuläget.
Sedan fick den nedslag på handbromsen, men det vet jag att jag kan fixa relativt enkelt.
Och sist med inte minst anmärkning på oljeläckage, och jag vet inte vart det läcker - är som geggigast mellan motor och växellåda. Något förslag på vilka packningar det kan röra sig om? Och svårighet?
Usch, just nu tycker jag inte om bilar och önskar nästan att jag köpt en tråkig 240 eller 740 istället.
Hoppas ni har bättre upplevelser med era bilar nu när värmen kommer!