Sida 1 av 1

Spaken till tanklock o baklucka...

Postat: 07 feb 2007 16:02
av Cissi Nyström
Hej Alla

Hoppas jag kan få lite hjälp till min pärla (480 -95:a).
Häromdan slutade spaken för öppning av tanklock och baklucka fungera... gissar att det är någonslags vajermekanik där?

Tidigare (när det funkade) var det lite motstånd när man skulle öppna, men nu är spaken helt utan motstånd.

Några tips... kan jag mecka själv (inte så bra på det iofs)?

Hjälp måste snart tanka! :(

Postat: 07 feb 2007 16:04
av Mogge
Hej!

Troligen har vajern gått av.

Den går förbi tanklocket först och sedan till bakluckan.

Mvh Jonas

Postat: 07 feb 2007 16:31
av boostofta
jag hade liknande fel i min automatare för lite sen
det var bara justerskruven till vajern framme vid spaken som hade lossnat



Detta kom man ju inte på förrän man krupit in bakvägen o lossat paneler från insidan av bilen o haft jättekul en stund 8)

Postat: 08 feb 2007 17:02
av Cissi Nyström
Tusen tack!

I morgon ska jag försöka hitta felet... håll tummarna!