hjälp
-
Gäst
hjälp
Hej!
Har en 480es 87, den skulle verkligen behöva en upprustning.
De delar som jag skulle behöva är.
* Pop up-motorer.
*"boxen" som regnr:plåten sitter på.
* glasen baktill.
Är det någon som utöver det har olika delar så får ni gärna skriva det nedan.
Jag har vidare en fråga angående start av motor. Vid kallstart är det inga problem, men när bilen har svalnat i jämförelse till arbetstemp. Svalnat ungf. efter 5min, så blir bilen väldigt svårstartad samt att problemet kan kvarstå i upp till en timma. Om man stänger av bilen när den är varm/nykörd, och startar direkt igen så är det inget problem. Har någon en möjlig teori vad detta kan vara? Tack på förhand!
Ps: Vem var det som frågade angående ett original-scoop? Ds.
Har en 480es 87, den skulle verkligen behöva en upprustning.
De delar som jag skulle behöva är.
* Pop up-motorer.
*"boxen" som regnr:plåten sitter på.
* glasen baktill.
Är det någon som utöver det har olika delar så får ni gärna skriva det nedan.
Jag har vidare en fråga angående start av motor. Vid kallstart är det inga problem, men när bilen har svalnat i jämförelse till arbetstemp. Svalnat ungf. efter 5min, så blir bilen väldigt svårstartad samt att problemet kan kvarstå i upp till en timma. Om man stänger av bilen när den är varm/nykörd, och startar direkt igen så är det inget problem. Har någon en möjlig teori vad detta kan vara? Tack på förhand!
Ps: Vem var det som frågade angående ett original-scoop? Ds.
-
Sellgren
- Kontakt:
- 211#Christer Lindström
Hej kompis, jag tror att det kan vara tempsensorn för varm respektive kallstart som krånglar har själv stött på samma problem på båda mina 480tic, efter byta funkade det perfekt, tror att den kostar c:a 250:-, den sitter snett nedanför fördelaren på motorns framsida och är en dubbelgivare med två stift, det kan ju också vara så att du har en massa oxid i kontakten prova och gör rent. Lycka till
efter rengöring glöm inte att ha på volvos lågtemperaturfett art.nr.1161762 kostar c:a 50:-
mvh
Chrille
mvh
Chrille
-
boostofta
- Kontakt:
-
Folke_
- Kontakt:
-
Gäst
Tack för svar Christer, det var väldigt vänligt.
En kompis till mig sade att det kunde vara samma problem, så får väl ta och undersöka detta då! Det bör väl inte vara någor större problem? Fastän det är lite trångt, som med allting i en 480, men det är väl bara charmigt!
Boosofta, sådana som du gör att man Inte vill bli medlem beakta det.
För om man inte är medlem kan man väl inte skriva i forumet, men ack ja, jag håller med din princip.
En kompis till mig sade att det kunde vara samma problem, så får väl ta och undersöka detta då! Det bör väl inte vara någor större problem? Fastän det är lite trångt, som med allting i en 480, men det är väl bara charmigt!
Boosofta, sådana som du gör att man Inte vill bli medlem beakta det.
För om man inte är medlem kan man väl inte skriva i forumet, men ack ja, jag håller med din princip.
-
Gäst
-
Sellgren
- Kontakt:
-
Martin
- Kontakt:
-
Martin
- Kontakt:
Säker på att det är motorerna? Går det inte att dra runt på dom vita rattarna? Det ska gå lätt att dra runt om dom är hela..Gäst skrev:Sellgren, angående mitt scoop så sitter det på bilen, men om du giver mig ett bra pris så att..haha![]()
Återigen, skulle bli Väldigt tacksam över hjälp med delarna också, är lite less på att Alltid ha "ögonen" öppna!
-
Gäst
Tyvärr så går dem tungt, samt att den förra ägaren sade så, iofs så tyder inte det på att det stämmer men.. Han hade kopplat ur dem, så prövade att ansluta dem, och ingen utav dem fungerade, vilket var synd.
Så som sagt en glad köpare! Om det finns en vänligt inställd säljare
Sellgren, min mailadress: henriklundgreen@hotmail.com
Så som sagt en glad köpare! Om det finns en vänligt inställd säljare
Sellgren, min mailadress: henriklundgreen@hotmail.com
-
020, Esko Antikainen
- Kontakt:
Angående startproblem
Hej kompis!
För mycket länge sedan hade jag samma problem vid start av varm motor på min ES87.
Jag levde med proplemet i ca ett år.
Vid ett tillfälle när motorn var "tjurig" råkade jag ha en ohm-meter i bilen.
Jag lossade anslutningen till tändlägesgivaren och mätte. Det var avbrott!
När motorn svalnat var mätvärdet OK.
Efter byte av givaren har det fungerat OK.
Min teori är att att den "svaga pulsen" från den defekta givaren "räckte till" för styrning av av tändenheten när systemspänningen var ca 14,5 Volt. När startmotorn drog ström så sjönk systemspänningen till ca 9 Volt och den "svaga pulsen" från givaren inte kunde "tolkas" av tändsystemet.
När det var avbrott i givaren fanns ingen gnista vid tändstiften.
Kanske värt att kolla?
Esko
För mycket länge sedan hade jag samma problem vid start av varm motor på min ES87.
Jag levde med proplemet i ca ett år.
Vid ett tillfälle när motorn var "tjurig" råkade jag ha en ohm-meter i bilen.
Jag lossade anslutningen till tändlägesgivaren och mätte. Det var avbrott!
När motorn svalnat var mätvärdet OK.
Efter byte av givaren har det fungerat OK.
Min teori är att att den "svaga pulsen" från den defekta givaren "räckte till" för styrning av av tändenheten när systemspänningen var ca 14,5 Volt. När startmotorn drog ström så sjönk systemspänningen till ca 9 Volt och den "svaga pulsen" från givaren inte kunde "tolkas" av tändsystemet.
När det var avbrott i givaren fanns ingen gnista vid tändstiften.
Kanske värt att kolla?
Esko
- Björn #194
- Kontakt:
"Boosofta, sådana som du gör att man Inte vill bli medlem beakta det.
För om man inte är medlem kan man väl inte skriva i forumet, men ack ja, jag håller med din princip."[/quote]
Jag bara måste lägga mig i ovanstående kommentar om Boostofta som offrar mycket av sin tid och goda kunskap här på vårt välordnade forum till att hjälpa er/oss, kanske någon gång även du "gäst" beakta det du....
Så jag vill vända på det hela och skriva:
Boostofta, det är sådana som du som gör att man vill bli medlem i detta rätt så unika forum med dess väldigt fina ordning och otroliga förmåga att hålla saker och ting sakliga utan en massa "#¤#*-snack och smutskastning.
Jag vill verlikegen inte trampa någon på tårna men tycker att utan Boostofta på detta forum skulle det inte vara så bra som det är!
Tack för ordet och förlåt om jag lade mig i!
PS Sedan är det inte så svårt att regga sig på forumet!
Björn #194
För om man inte är medlem kan man väl inte skriva i forumet, men ack ja, jag håller med din princip."[/quote]
Jag bara måste lägga mig i ovanstående kommentar om Boostofta som offrar mycket av sin tid och goda kunskap här på vårt välordnade forum till att hjälpa er/oss, kanske någon gång även du "gäst" beakta det du....
Så jag vill vända på det hela och skriva:
Boostofta, det är sådana som du som gör att man vill bli medlem i detta rätt så unika forum med dess väldigt fina ordning och otroliga förmåga att hålla saker och ting sakliga utan en massa "#¤#*-snack och smutskastning.
Jag vill verlikegen inte trampa någon på tårna men tycker att utan Boostofta på detta forum skulle det inte vara så bra som det är!
Tack för ordet och förlåt om jag lade mig i!
PS Sedan är det inte så svårt att regga sig på forumet!
Björn #194
480 ES -95 (f.d. museumbil)
480 ES -87 (ombygge pågår, ligger på is)
V40 2.0T -04
BMW 320d -11
P1800 S -66 (renoveras)
480 ES -87 (ombygge pågår, ligger på is)
V40 2.0T -04
BMW 320d -11
P1800 S -66 (renoveras)
-
Gäst
Men, som jag sade så höll jag med boostofta, vilket jag tyckte var diplomatiskt och bra. Men tydligen ack nej. Nåväl, en gliring skall man väl tåla. Det spelar ingen roll, huruvida han håller ordningen, för tyvärr så blir det här en onödig "line" om vad som inte var huvudsyftet. Men jag håller med, men principmänniskor finns det gott om. Tack iaf.
-
boostofta
- Kontakt:
fortsätter på en onödig trå då....
Ta det inte så hårt, men jag tycker det slarvas mycket med kategorierna, du blev sista droppen, mest med tanke påå att det delvis är en annons,och som Björn nämnde, det är bara att registrera sig för att komma åt hela forumet man behöver inte vara medlem i klubben för det.
Jag skippar för det mesta chatten och går på de djupa ämnena direkt, och då missar man frågor som man skulle kunna ge vettiga svar på.
Ta det inte så hårt, men jag tycker det slarvas mycket med kategorierna, du blev sista droppen, mest med tanke påå att det delvis är en annons,och som Björn nämnde, det är bara att registrera sig för att komma åt hela forumet man behöver inte vara medlem i klubben för det.
Jag skippar för det mesta chatten och går på de djupa ämnena direkt, och då missar man frågor som man skulle kunna ge vettiga svar på.
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
-
Sellgren
- Kontakt:
HALLÅ Gäst har du fått mailet jag skickade till dig, väntar på att få ett svar!
VOLVO 480 ES 2,0 Automat -95 Pariserblå
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Med i Volvos broschyr för 94:or, Volvo original kjolpaket
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Webasto thermo top
CADILLAC DeVILLE cab -67
TOYOTA CELICA SUPRA -84
Hyundai i40 -12
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Med i Volvos broschyr för 94:or, Volvo original kjolpaket
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Webasto thermo top
CADILLAC DeVILLE cab -67
TOYOTA CELICA SUPRA -84
Hyundai i40 -12