2 kablar som gått av, vart ska de?

fronta
Kontakt:

2 kablar som gått av, vart ska de?

Inlägg av fronta »

Idag hittade jag ett par kablar vilka gått av som kommer från styrboxen, alla andra därifrån går till vardera givare samt en grov till generatorn. De som gått av har grön och vitgrön färg, dessa går ut till höger om motorn, mittemot luftburken! Har ngn koll eller kan kolla vart dessa ska gå? Finns några kablar som går in mot kupen som är tomma kan det vara tills dessa tro.. på kontaktstycket står ett nummer: A5 09-002 om det kan vara till ngn hjälp?
Tacksam för hjälp med dessa 2..
boostofta
Kontakt:

Inlägg av boostofta »

Är du säker på att de ska vara kopplade?

Allla kablar är inte kopplade i bilarna. Sitter de i ett kontakt stycke som hänger löst och du inte själv lossat så behöver du nog inte bry dig på detta.

Har du några problem med bilen?

Årsmodell?
Motor?
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil :)
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
fronta
Kontakt:

Inlägg av fronta »

Kablarna har ärgats av efter kontaktstycket, så är ganska säker de ska ngnstans. Problemet är att bilen inte går och ska de till ngn givare eller dylikt kan det ju vara svaret..
fronta
Kontakt:

Inlägg av fronta »

Ingen med koll. Eller ngn som har en som kan gå ut o kolla under huven?
Frankén
Kontakt:

Inlägg av Frankén »

jag går ut till min 480:in nu och kolla om jag kan hitta dom kabblarna du beskriver :)

Jag kan ta en bild om jag hittar det du söker, en bild säger mer en tusen ord hehe

//Danne
Volvo 480 TURBO -90 projektet skrotad
Volvo 242 -83 såld
volvo 244 turbo
volvo 244

När man väll skaffat sig en Volvo så kan man inte leva utan en :D V O L V O for life :D
fronta
Kontakt:

Inlägg av fronta »

Motorn har E beteckningen och dessa två kablar ska tydligen gå till en CO-Potentiometer enligt schema, dels hittar jag ingen ska väl sitta runt luftburken? O för det andra borde det ju bara göra att bilen går i nödprogram, inte blir omöjlig att starta eller tänker jag fel? Jag har gnista på alla cylindrar, tändföljd har jag ju inte kollat utan antagit att den stämt, är det 1243 på dessao ettan till vänster?
Tänder inte ens på startgas utan baktänder! Fanken är det totalt motorhaveri tro? Har bytt fördelare och kamaxelns packbox också..
Frankén
Kontakt:

Inlägg av Frankén »

de dära nödpogramet det ska bara skydda motor, då brukar nödpogramet begränsa varvstopet till ca 2000 varv, så det går inte varva mer en 2000 varv, men den ska gå att starta :?

Jag sitter och funderar på om det kan vara tändningen som är galet fel :? du har inte tillgång till tändinstallningslampa???? kolla hur din tändning är inställt, för det kan va de som spökar :?

har inga mer idéer vad det kan vara just nu hehe 8)

//Danne
Volvo 242 -83 såld
volvo 244 turbo
volvo 244

När man väll skaffat sig en Volvo så kan man inte leva utan en :D V O L V O for life :D
fronta
Kontakt:

Inlägg av fronta »

Lampa ligger det en på hyllan, men den går ju inte ändra? Det skall ju vara automatisk tändinställning?
Frankén
Kontakt:

Inlägg av Frankén »

du har ju fortfarande en fördelare, och rotor.

jo styrinheten ska ha koll på täningen, ja

men det skaddar inte att kolla med tändinställningslampan, bara för att styrinheten ska fixa det så kan det bli tokigt om man byter rotor och råkar setta den lite fel mm......

Man kan inte alldigt lite på styrinheten, gör en test med trändinstallningslampan så får vi se vad den visar :)

//Danne
Volvo 242 -83 såld
volvo 244 turbo
volvo 244

Skriv svar