Generatorbyte

Användarvisningsbild
211#Christer Lindström

Generatorbyte

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Hej :)
Nu har laddningen lagt av igen och jag har bestämt mej för att byta ut generatorn mot en som jag har liggande, problemet är att hur får jag bäst ut den från sin plats? Ja om jag inte hade haft AC så hade det säkert redan varit fixat men nu sitter ju servopumpen ivägen ovanför och under AC-kompressorn. Trodde att det är väl bara att lossa servopumpen och vrida den åt sidan, men det verkar inte så lätt eftersom det är oerhört trångt att komma åt. Så om någon av er har gjort detta nån gång så hur gjorde ni? Jag har konstaterat att om jag lossar slangarna från servopumpen så kanske det går att lura ut generatorn och då måste ju servo-oljan ur men det måste jag kanske ta.
Förslag och tips mottages och helst så snabbt som möjligt eftersom jag behöver bilen.
Chrille
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström

:?: :?: :?: Är det då ingen som har nått att komma med på frågan :?: :?: :?:
Får väl bli som oftast då :shock:
Improvisation :roll:
Chrille
boostofta
Kontakt:

Inlägg av boostofta »

Tror du åker på att tömma sevo olja. Det är ingen kostnad att tala om och den behöver säkert bytas.

sen är ju kladdat en annan sak.....
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil :)
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström

Hej :)
Jodå blev tvungen att tömma servon på olja sen fick jag ur generatorn, att det sen visade sej att den generator som jag hade som reserv inte gick att "bygga om" med smalare remskiva gjorde att jag beställde en utbytes på Upplands motor, skulle få en Bosch och med klubbrabbatt 2040:- istället för 2470:- gör ja att jag numera har tjänat in medlemsavgiften till klubben med råge. Generatorn skulle komma imorgon så man får väl krypa ner i garaget igen då och hoppas att ALLT funkar sen :lol:
Chrille
Skriv svar